Web Analytics

Spanyol: 

Több nagyszerű dolog is történt a héten - végre jött az isteni szikra, miszerint ha nem tudom feltenni a gépemre a Rosetta Stone-t (márpedig valami registry varázslás miatt nem lehet), akkor majd szépen emulálok egy virtuális gépet és arra tolom fel - így végre a tavaly novemberben abbahagyott spanyolt tudom folytatni. Igazából újrakezdtem az egészet, de nem is baj. Magáról a Rosetta Stone Spanish-ről a héten szándékozom írni egy posztot. 

A másik örvendetes dolog, hogy felfedeztem a busuu.com igen áldásos hatását: percek alatt lehet keríteni tanulópartnert. Főleg spanyolokból és dél-amerikaiakból van sok, kb. két óra alatt sikerült szert tennem egy Argentin személyi mentorra, akinek segítsége rendkívül felgyorsítja a haladásomat. 

Harmadik dolog, egy apró kis közjáték volt a vonaton: valamelyik kedvenc Annihilator albumomat üvöltettem éppen, mikor a mellettem ülő középkorú úriember mobilja megcsörrent. Mikor felvette, abban a pillanatban felismertem, hogy ez itten bizony spanyol lesz, azonnal kitéptem a fülemből a fülhallgatót és figyeltem, mint a vadászkutya. Nem azért, mert édekelt, hogy mit mond, hanem mert azért, hogy hogyan mondja. Önkéntelen reakció volt - és jót derültem magamon, máris hogy figyelek mindenre, ami a nyelvvel kapcsolatos. Azt hiszem jó úton járok. 

Angol:

Bence ajánlására beletekintettem a Villám Angolba, ám kicsit húzódzkodva, mert eléggé "csodamódszer gyanús", csakúgy, mint a Taxus, amiket erős fenntartással kezelek. Ám valóban használható anyagnak tűnik, de véleményem szerint megint csak elméretezték a célközönséget: a teljesen kezdő, soha angolt nem hallott ember éppúgy a kukába fogja hajítani 3 nap után, mint a Taxust - nem jó a gradiens. Ellenben akik már elboldogulnak az angol párbeszédekkel, azoknak remek lehet - ha nem is teljesen életszerű helyzetek vannak benne, azért jó, mert rengeteg szöveget hallunk, mégpedig helyesen (tekintsünk el a fülsértő angol akcentustól). Tervezek erről is írni nemsokára. Természetesen az Effortless English továbbra is dübörög, közeledünk a második szint vége felé! 

Imhol a táblázat:

 

Tetszett ez az írás? Ne felejtsd el megosztani másokkal is!
| More

A bejegyzés trackback címe:

https://otevotnyelv.blog.hu/api/trackback/id/tr121063862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása