Web Analytics

Spanyol:

Kész terv még mindig nem készült a Notes in Spanish podcastok tanulásához, mert ehhez át kellene nézni az összes eddig összegyűjtött nyelvtanulási okosságot és megfelelő rendszert összeállítani belőle, ám egyelőre erre még nem jutott időm. De a héten fog, úgyhogy nemsokára gőzerővel zakatol a spanyol vonat. Meg kell mondanom, az élő nyelvet sokkal élvezetesebb tanulni. Bár ezzel nem hiszem - hogy stílszerű legyek - feltaláltam volna a spanyol viaszt. Csak azt nem értem, hogy ezt a nyelvtanárok többsége miért nem veszi észre? Egyelőre három napig hallgatok egy négy perces leckét, átlag 30-40-szer. Nem erőlködöm a szavak és idiómák megjegyzésével. Egyelőre csak a passzív értést akarom fejleszteni, aztán majd szépen fokozatosan lépünk feljebb az olvasás, majd a beszéd felé.

Angol:

Az Effortless English továbbra is jó, AJ vígan duruzsol a fülembe, napi 1-1,5 órát, néha ha kedvem szottyan, akkor elbeszélgetek vele. Lassan végzek a második szinttel is - ami érdekes, hogy arra tanít, hogy NE gondolkozzunk, miközben beszélünk. Hagyjuk, hogy a szavak csak úgy jöjjenek maguktól, és maguktól öntsenek formát, mely a tökéletes beszédben testesül meg. A héten volt egy pillanatom, mikor próbáltam elmondani magamnak az egyik történetet, és azon gondolkodtam, hogy hogy van benne egy rész. Aztán hagytam a fenébe, és egyszerűen csak elkezdtem a legelejéről, mondtam, mondtam és csak a történetre figyeltem, hogy MIT akarok mondani, nem pedig arra, hogy HOGYAN. A "hogyan" jött magától. Remek dolog ez. Már csak arra kell rájönni, hogy ezt hogyan lehet MINDIG elérni. Izgalmas dolog a nyelvtanulás.

 

Tetszett ez az írás? Ne felejtsd el megosztani másokkal is!
| More

A bejegyzés trackback címe:

https://otevotnyelv.blog.hu/api/trackback/id/tr591051740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása