Web Analytics

Bokros teendőim még mindig nem mutatnak fogyatkozást, ugyanakkor tanulok, amennyit csak lehetséges. Munka közben, utazásnál, takarításnál - remekül ki lehet használni az üres perceket. 

Spanyol:

A Notes in Spanish kezdő podcast-sorozatának majdnem a végére értem, valamint a VillámSpanyol alapfok második részét is végigszenvedem már, ha elkezdtem. Ami viszont sokkal fontosabb: befejeztem a Rosetta Stone spanyol 2. szintjét: egészen pontosan 20 óra tanulást fektettem bele az elmúlt öt hétben. Azt hiszem sokkal gyorsabban nem érdemes haladni vele, szépen hagyni kell, hadd üllepedjen le a tudás. Ennek ellenére szuper módszer, és remekül tovább lehetne gondolni. Podcast ügyben kicsit jobban szétnéztem, találtam egy olyan oldalt, hogy: Learn Out Loud, ahol a nyelvi podcastok külön kategóriát kaptak. Lehet mazsolázni, egyelőre én is csak beletekintettem. Persze a nagy számok törvénye alapján elég sok a, hmmm, gyengébb minőségű anyag. 

Angol:

Az előbb említett Learn Out Loud-on természetesen vannak angol nyelvű podcastok is, csak győzze az ember végignézni őket. Én nem győztem. Ha valaki esetleg talál jót, ne sajnálja megosztani velünk. 

Gőzerővel haladok az Effortless English-el is, ám azt hiszem rájöttem, hogy én hol változtatnék rajta: annak ellenére, hogy AJ Hoge állandóan azt hangsúlyozza, hogy a beszélt nyelvre helyezi a hangsúlyt, rengeteg olyan szó van a leckéiben, amik, ha kis túlzással is, de már a szépirodalmi szintet ütik. Erre pedig nem az, hogy nincs szükség az élő nyelvben, mert de, csak éppen én nem ezen a szinten csinálnám ezt. Saját példámon tudom, hogy az angol nyelv a különböző prepozíciók és kifejezések miatt nehéz. Attól, hogy a go, a get, a take, a have és a többi hasonló szó 9246 fajta jelentéssel bír, azokhoz pedig még 2534823 prepozíció párosul, további jelentésmódosulással. Véleményem szerint ezeket kellene előbb 100%-ra kigyúrni, aztán lehet foglalkozni a szókincs-bővítéssel. Persze lehet, hogy másnak máshogy. 

Csudijó érdekesség még Amy Walker videója, amit lusta vagyok beágyazni ide, úgyhogy tessék kattintani a linkre. Ha nem is 21 nyelven, de 21 akcentussal tud beszélni a hölgy. Személyes kedvenc az Orosz és az Ausztrál. 

Végül a táblázat:

 

Tetszett ez az írás? Ne felejtsd el megosztani másokkal is!
| More

A bejegyzés trackback címe:

https://otevotnyelv.blog.hu/api/trackback/id/tr631158128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása