Web Analytics

Örvendetes módon az utóbbi időben többet tudtam nyelvtanulásra fordítani (igaz más dolgok kárára), így azt hiszem spanyolom ugrott egy újabb lépcsőfokot. Egyéni, napi, percre lebontott rekordot ünneplünk: szerdán egészen pontosan 324 percet sikerült a napból nyelvek elsajátítására fordítani. 

Mielőtt összefoglalnánk a heti eseményeket, hadd osszak meg egy dolgot a tisztelt nagyérdeművel: pont a minap akadtam bele az eszperantó nyelvbe. Jó, tudtam eddig is, hogy létezik, de igazából sokat nem tudtam róla, azonkívül, hogy mesterséges nyelv és hogy kb. 2 millió ember beszéli világszerte. Mivel erős rokonságot mutat az új-latin nyelvekkel, és egyes szakértők szerint "négyszer könnyebb" bármelyiknél (ezt mondjuk nem tudom, hogy mérték le), valamint jelentős táborának köszönetően népszerű nyelvvé nőtte ki magát, így erősen gondolkodom, hogy nem kellene-e elsajátítani. Meglátjuk. 

Spanyol:

Végre valahára találtam valamiféle működő rendszert a spanyol podcastok használatára: két napig hallgatok egy 4 perces párbeszédet, naponta átlag háromszor-négyszer hallgatom 10-15 percig őket. Ezenkívül munka és egyéb elfoglaltság közben is ott duruzsol a fülemben, csak éppen a figyelmem nem azon van - így ha éppen várok egy weboldalra, hogy betöltődjön, akkor pár másodpercre odafigyelek a szövegre, meglepően jól működik a dolog, sok dolog megmarad így. 

Gyúrom még a Rosetta Stone spanyolt is, az első szintet átugrottam, kb 18 órába tellett befejezni, most a második szinten karatézok. Egészen érdekes, és egyre jobban tetszik. De még mindig nem mondanám azt, hogy teljesen ismerem, majd akkor akarok róla írni, ha befejeztem. A Busuu.com oldalon most egy kis szünetet tartottam, hogy leüllepedjen a tudás, de tekintve, hogy a következő két hétben nem nagyon lesz netem, itt nem folytatom egyelőre a tanulmányokat. Marad az offline tanulás. Itt a podcastok hallgatása mellett szeretném végignyomni még a Real Spanish Control tanfolyamot, ami elősorban a szövegértésre helyezi a hangsúlyt - a haladó podcastok hallgatásánál igen nagy segítséget nyújthat. 

Angol: 

Az Effortless English második szintjét lezártam, sajnálatos módon gyalázatos lett az utolsó lecke, örülök, hogy vége van. Azért nagy kíváncsisággal vágok bele a harmadik szintbe, meglátjuk mit lehet kihozni belőle. 

A VillámAngolt is hallgatom szorgosan, minden nap, a Family 1-et már be is fejeztem, dübörög a Family 2. Az összes VillámAngol végighallgatása azért egy jó pár hónapba bele telik, de úgy tűnik haladóknak tényleg érdemes használni. 

A múlt heti táblázat pediglen:

 

Tetszett ez az írás? Ne felejtsd el megosztani másokkal is!
| More

A bejegyzés trackback címe:

https://otevotnyelv.blog.hu/api/trackback/id/tr391086882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása