Web Analytics

Egy kissé kaotikusra sikeredett az elmúlt három hét, így, most egyben kerül terítékre az elmúlt időszak egyenlege. 

Először is erősen gondolkodóba estem, hogy pontosan mit is takar az "Öt év-öt nyelv" kifejezés. Az eredeti terv szerint 2008. május 10-től indult volna és 2013. május 10-ig tartott volna, ám mondjuk úgy, technikai okok miatt az igazi nyelvtanulás csak 2008. szeptemberében kezdődött meg. Tovább csavarva a dolgot, hogy jelen blog 2009. január 25-én indult, és igazán, az érdemi, napi szintű tanulást csak akkor kezdtem meg. Erősen fontolóvá tettem a dolgot, hogy ettől a ponttól induljon az egész, és tartson 2014. január 25-ig. De persze ez nem is olyan érdekes, csak technikai részlet, mondhatnók. 

Minthogy a határidők is, mondjuk úgy, képlékenyek, plusz részletesebb menetrendet még mindig nem állítottam fel, így lényegében csak úgy tanulok bele a nagyvilágba, aztán majd jön valami - pontosan ez az, ami nem vezet sehova. Így tényleg összekapom magam, és kijelölöm a célokat, hogy legyen mit figyelni. Mondjuk jó lenne végre eldönteni az 5 nyelv mibenlétét is. De mindent szépen, sorjában. 

Spanyol:

Az elmúlt három hétben több dologba is belekezdtem, az egyik ilyen a Villám Spanyol. Nem mondanám éppen rossznak, több dolog is nagyon tetszik benne, de amitől ki tudok futni a világból, az a leckék alatt hallható zene. Kb. mint egy gyászinduló. Nem tudom, ezt a tanulás serkentésére szánták? Mert akkor eléggé mellélőttek vele. Az alapfok első cd-jét befejeztem. 

Aztán fogtam Michel Thomas Advanced Spanish kurzusát, és végigtoltam. Nem rossz, bár a végére már kicsit túlzásnak tartottam, hogy minden igeidőben végigragozza ugyanazt a 10 igét. Mindenesetre 5-6 órát megér az életünkből. Csak ne lenne olyan borzasztó angol kiejtése az úriembernek. 

Haladtam a Rosetta Stone spanyollal is, de a második szint végére még nem értem el, mert elég sokat ismétel a program. 

A Notes in Spanish kezdőknek szánt podcast-sorozatának 22 részét hallgattam meg a 30-ból - az igazi alapozást ezeknek a befejzése jelenti. Ám ezeknek újra nekifutok, hogy teljesen akkumuláljam a benne felhalmozott tudást. Aztán jöhet a haladó szint. 

Angol:

Az Effortless English harmadik szintjén járunk. Vannak leckék, amik kifejezetten tetszenek, viccesek, szórakoztatóak, jó szavakat és kifejezéseket tartalmaznak, vannak amik nagyon soványak. Azért végignyomom, ha már elkezdtem, mert maga a rendszer nekem tetszik, és használhatónak találom. 

Aztán hallgattam még a Villám Angol-t is, ami hál istennek némi modernizáláson esett át, így már nincs alatta zene. Főleg haladóknak ajánlott hallgatni, mert a párbeszédek jók, igaz van néhány nem túl életszerű, valamint az angol kiejtés engem speciel a falra kerget, dehát ez már csak ilyen. 

A következőkben a végleges célok felállítása a cél. Különben is, ki mondta, hogy menet közben nem lehet rajtuk változtatni? 

 

Tetszett ez az írás? Ne felejtsd el megosztani másokkal is!
| More

A bejegyzés trackback címe:

https://otevotnyelv.blog.hu/api/trackback/id/tr301137182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása