Web Analytics

Az eheti izgalmak összefoglalása következik.

Spanyol:  

Némileg megrendült a bizalmam a Learning Spanish Like Crazy oktatóanyagban. Nem olyan jól felépített, mint a Pimsleur (az egyes szavakat leginkább csak egy leckében ismételteti, a későbbiekben ritkán, így nem maradnak meg olyan könnyen), valamint a kontextussal sem vagyok kibékülve: tegnap azt hittem ott leteszem az anyagot, mikor azt a mondatot kellett lefordítani, hogy "A nagymamám tegnap nem hordott gyűrűt a kezén". Hogy is mondjam - nem túl életszerűek ezek a mondatok. Márpedig úgy vélem, ha már egyszer magamtól kell tanulnom, ami tudvalevőleg is nehezebb, akkor jó lenne valami hasznosat megtanulni - mondjuk, hogy hogyan kérjek sört, hogyan kell eligazítást kérni, hogyan kérdezhetek vissza, ha nem értek valamit.

Ennek tekintetében azzal sem vagyok kibékülve, hogy túl sok a nyelvtan - egy szónál szinte minden verzióján végig megy: (tegnap elmentem a moziba, tegnap elmentél a moziba, tegnap elment a moziba, tegnap elmentünk a moziba...), mire a végére érek, azt sem tudom mi melyik. Az a véleményem, hogy a nyelvtanulás ezen fázisában mondjuk E/1 és E/2, esetleg többesszámban kellene beszélni, mert ezek a gyakran használt alakok. Aztán ha ezek már csuklóból jönnek, jöhet hozzá a többi is, de addig tök feleslegesen terheljük magunkat vele. Mégegyszer: ez az én véleményem, nem deklarált, egyetemes igazság. 

Angol:

Itt viszont jól alakulnak a dolgok. Az Effortless English második szintjén vagyok, végeztem az első leckével (egy teljes hétig hallgattam, ezt már érdemesebb), és rettentően tetszik. Más: érdekesebb, jobban felépített, természetesen nehezebb, de pont ezért használható. 

Ide kapcsolódik még a hír: mivel a google keresések szerint nagyon sokan jönnek az oldalra az Effortless English miatt, úgy gondoltam, hogy egy huszáros vágással összehozom a kellemest a hasznossal: ezek után minden héten hétfőn összefoglalót írok az adott EE leckéből, amiben leírom, hogy mit tapasztaltam, meg a megfigyeléseim, esetleg ha tudok valami értelmeset hozzáfűzni, azt is. A komplett első szintről (8 lecke) szerdán, azaz holnap, fog kikerülni egy poszt, a második szint első leckéjével egyetemben. Remélhetőleg hasznos lesz mindenki számára. Azt hiszem tényleg megéri foglalkozni vele. 

Végezetül pedig a szokásos táblázat:

 

Tetszett ez az írás? Ne felejtsd el megosztani másokkal is!
| More

A bejegyzés trackback címe:

https://otevotnyelv.blog.hu/api/trackback/id/tr71992689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sorryfashion 2009.03.10. 15:51:53

Szia

Várom az összefoglalót az Effortless Englishről! Sok egyéb apróság mellett én is azzal tanulom az angol nyelvet és már értem miért mondta AJ, hogy a Kiss-t is 100* meghallgatni még ha starter szint is. Most elkezdtem a Bubba's Foodot és az is egy erősen kezdő szöveg, még sem megy úgy csuklóból mint az előző, tényleg kell rá szánni időt és meglesz az eredmény.
süti beállítások módosítása