Web Analytics

A spanyol nyelv tanulását 2008. szemtember közepén kezdtem el, méghozzá az általam egyelőre legjobbnak tartott otthoni módszerrel, aminek a neve: Pimsleur. Ezen tanfolyamról külön szeretnék írni, mert nagyon megérdemli. A lényege, hogy 100 leckéből áll, amiből jelen állás szerint 78-et már megtanultam, illetve meghallgattam. 

A leckék fél órásak, minden nap egy lecke meghallgatása/megtanulása javasolt. Sajnos nem mindig tudtam ezt megvalósítani, így az eltelt 136 nap alatt sikerült csak eddig eljutnom. Ausztráliába való novemberi költözésem és az itteni kalandok miatt alakult így a szám, nem is magyarázom. Tény és tapasztalat, hogy jobb lenne a tudásom, ha minden nap meghallgattam volna egy leckét. 

A tananyag 4 részre bomlik - 3 szintre, melyek mindegyike 30 leckét tartalmaz, valamint egy extra cd-re, melyen még 10 bónusz lecke található. Az első két szintet viszonylag folyamatosan teljesítettem, ám a harmadikban már szakadások mutatkoztak, ezért is kell ismételnem ezt - azonban meg kell jegyeznem, hogy a harmadik részt személy szerint kicsit "összecsapottnak" tartom, de erről is majd később.

A Pimsleur mellett folyamatosan használtam a Rosetta Stone spanyol oktatóját, egészen addig, míg egyszercsak meg nem unta a működést, és az első CD második leckéjénél elvérzett a dolog, így ezt nem számolhatom ide tulajdonképpen. Remélem egy-két héten belül össze tudom kalapálni a gépemet, hogy újra tudjam használni a Rosetta Stone-t, mert nagyon jó anyagnak találom, erről is később bővebben.

Használom még tovább Michel Thomas spanyol anyagát, valamint beszereztem az FSI spanyol kurzust is, ami elég vaskos történet, és többek egybehangzó véleménye szerint érdemes ennek már meglévő tudással nekifutni. Így ez még várat magára egy kicsit.

Ezen kívül kerestem még interneten ingyenesen hallgatható podcastokat, rádióadásokat, valamint jelenleg spanyol olvasókönyvekre vadászok (amiket már 200-300 szavas nyelvtudással lehet élvezni) , sőt, még a PSP-met is beidomítottam és azon is futtatom üres perceimben a My Spanish Coach kis programot.

Azon elmélet mentén közelítem meg a dolgot, hogy minél több irányból "támadom" a nyelvet, annál könnyebb lesz bevenni a védőbástyáját.

Így tehát nincsen csodatanfolyam, csodamódszer, csodakönyv - csak ésszerű tematika, ami szerint végighaladunk a már létező anyagokon.  

Tehát spanyol nyelvtudásom most nagyságrendileg 600-700 szóra támaszkodik, alapvető és egyszerű társalgásokat már megértek, a kezdőknek szóló podcastokkal pedig simán elbánok - véleményem szerint egy itthoni alapfokú (tudom, hogy azt mondtam, nem használom a nyelvvizsga szót), szóbeli vizsgát egy kis rákészüléssel minden további nélkül le tudnék tenni. Azért csak szóbelit, mert főleg audió anyagokat hallgattam, egyelőre úgy találtam, hogy a hallás utáni tanulás nagyon kedvez nekem - úgy vélem, ha már ez elér egy megfelelő szintet, bátran ugorhatok neki az írott anyagnak is (elég érzékeny hallással rendelkezem). A tanulási típusokról is lesz még szó a későbbiekben. 

A cél tehát, hogy 2009. május 10-ére tudjak nagyjából 2000 szót (kutatásaim szerint egy új-latin nyelv 21. századi, mindennapi kommunikációjának 95%-ához elég ennyi szó ismerete), valamint azokat folyékonyan tudjam összefűzni - a lehető leghelyesebb nyelvtannal. Folyamatos beszámoló várható.

Tetszett ez az írás? Ne felejtsd el megosztani másokkal is!
| More

A bejegyzés trackback címe:

https://otevotnyelv.blog.hu/api/trackback/id/tr6902632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása